最新情報

※ブログ内の記事や説明等の無断使用・転載は、遠慮願います。
 もし使用・転載を希望なさる場合は、まず相談くださいますようよろしくお願いします。
●オンラインヨガクラス、再開しました
 詳細は、こちらをどうぞ。

Tuesday, October 27, 2015

個人レッスンが続きました / Private Lessons for the past several days

生徒さんのご要望で、先週土曜にも個人クラスというかレッスン。
そして通常個人レッスンが今週もあったのですが、
土曜は昼間で、火曜は夜だったので、
いつもとは違った感じのするレッスンでした。

こちらが昼間。
日光が入って、明るい開放的な雰囲気の中、
いろんなものを解放し、リラックスできそうなセットと瞑想をご用意。



こちらは、火曜の夜。
満月だったこの日は、
がっつり身体を動かす感じのセットの後に、
無心になれる地味に継続系の瞑想をご用意しました。

いずれも違った感じの内容ではありましたが、
雰囲気と共に楽しんでいただけたようで、ホッ。

そして、また軽いお食事を準備していただきました。
これがまたおいしいのです、毎回。
特に寒くなってきたので、
温かいスープ、汁物系は身体も心も暖まってうれしい。
個人レッスンでは、
レッスンの後にこうやってお食事やお茶などしながら、
ゆっくりお話ができるのはありがたいのです。

だって、お話から
次回のレッスンのセットや瞑想を用意するヒントが得られるのですから。
(ただ食べているだけではないのですよ~(笑))
私にとっては、お食事だけではなくありがたい貴重な時間。

生徒さんから学ぶこと、知ることは尽きませんね。
ありがとうございました、そしていつもありがとうございます。m(_ _)m

個人レッスンに関わらず、通常クラスでも、
忌憚のないフィードバックやご感想、お待ちしておりま~す。

My student of the private lessons asked me to teach another day for one time last week other than every Tuesday. So I had two private lessons within a week.

Actually it was interesting and fun for me to teach the daytime and nighttime at the same place. I felt the difference of the atmosphere through teaching different time; I like both atmosphere though.
I hope students could enjoy both lessons anyway.

I really appreciate my students' kindness of serving a light meal every time.
I mean not only the delicious dishes but also extra time to stay with my students after lesson.

The time always gives me ideas for future lessons, and I actually enjoy the time, too.

My students have let me keep teaching yoga and being a Kundalini Yoga.

Please let me hear your feedback for my classes or lessons.
It can improve or enhance the quality of my classes/lessons!

No comments:

Post a Comment